Evert wrote:Situatie met Mac was mij niet helemaal duidelijk en ik ben nog steeds benieuwd hoe we achter 'het geheim' zijn gekomen
Er zijn dingen gesnuffeld toen we de bar in gingen, en daarna is Ghost naar het Delftsche Hout gegaan om te kijken wat er was gebeurd. De charge op Mac kwam nadat Ghost de caern op kwam rennen, en begon te schreeuwen dat Mac een bane had opgeroepen, chainbreaker had geslagen, en er iets met take two en plan b was gebeurd, ofzo. In ieder geval was er weinig twijfel!

Ik vond de sessie gemiddeld. Het beste was het spel met de Ginger Wolves. Er is geen enkele correcte uitweg voor deze situatie en redelijkheid noch rechtvaardigheid bieden uitweg. Kicke! Erg versterkt overigens door het spel van Robin, die heel goed speelde met het feit dat hij de 'sociaal zwakkere' was, maar wel de persoon was waar het gesprek mee gevoerd moest worden. Ik ben fan.
Echter vond ik de eindscène een stevige anti-climax. Zeker gezien ik in de verte uit mijn narrator tijd een beeld had wat de scène voor moest stellen, was het jammer dat het spel van Ron en van alle aanwezige spelers het niet konden maken wat het had moeten zijn. Alle pogingen van spelers om iets te ondernemen waren nutteloos, met uitzondering van hem gewoon aan snot slaan. Vechten zonder testen is op zich een leuk experiment geweest, het was mooi om te zien, maar op deze grote schaal niet voor herhaling vatbaar. Je merkt dat niemand echt hits neemt, waarmee het niet echt spannend noch gevaarlijk wordt om met de grote motherfucker te vechten.
Ook vond ik de discussie over packs wat langdradig worden. Het was jammer dat het heel lang bleef bij herhalen van standpunten. Daar ben ik zelf uiteraard ook debet aan geweest, maar het was heel duidelijk dat geen van de partijen een stap dichterbij wilde doen. Dan moet je sneller een keuze maken. Bonuspunten voor Evert dat hij op tijd tussenbeide kwam.
Wel valt het me op dat de laatste tijd de Werewolf setting steeds beter tot leven komt. Mensen speler steeds beter met de tradities en de verhalen, en dat vind ik dan wel weer kicke. Nu nog de interpretatie van de regels en tradities, en dan komen we op een héél mooi spelletje uit. Otting al erg blij!